Тема. Вирази з
дужками. Порядок виконання дій у виразах, що містять дужки. Розв’язування складених задач. Розпізнавання
геометричних фігур.
Мета. Ознайомити
учнів з порядком виконання дій у виразах, що містять дужки. Вправляти у розв’язуванні складених задач.
Повторити ознаки многокутників. Розвивати пам'ять, логічне мислення. Виховувати
бережливе ставлення до книг.
Обладнання: геометричні
фігури, казковий персонаж королева Математика, таблиця «Вирази з дужками».
Хід уроку
І.Організація
класу до уроку.
ІІ. Актуалізація
опорних знань учнів.
1.Перевірка домашнього завдання.
Учні пояснюють розв’язок задачі 245 двома способами.
2.Усна лічба «Чарівні квадрати» .Завдання247.
3.Каліграфічна хвилинка.
Встанови закономірність і продовж числовий ряд.
21
12 31 13
41 14 …
4. Обчислити числові вирази.
5 + 8 – 7 16 – 4 + 6
17 – 9 – 2 12 – 5 – 4
ІІІ.
Повідомлення теми і мети уроку.
На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося
з порядком виконання дій у виразах, що містять дужки. Пригадаємо основні ознаки
многокутників та будемо розрізняти геометричні фігури.
ІV.
Вивчення нового матеріалу.
1.Ігровий момент.
В чудеса не вірять діти,
Бо відомо всім давно,
Що чудес ніде не стріти,
Крім казок і крім кіно.
Але раптом так буває:
На казковий наш урок
Королева Математика завітає
Бо ми зробили їй на зустріч
Широкий математичний крок.
( Лунає музика. Заходить королева Математика).
До нас на урок завітала королева Математика. Вона прийшла не одна, а зі
своїми подружками Дужками. Ці значки не прості, а чарівні. Коли вони займають
певні місця у виразах, то змінюють порядок виконання дій.
Давайте в цьому переконаємося. Поставимо дужки у виразах , що
виконували, і обчислимо їх.
2. Пояснення нового матеріалу.
У виразах із дужками першою виконують дію над числами, записаними у
дужках. Інші дії додавання і віднімання виконують у порядку запису.
Вираз читають так: «До 5 додати різницю чисел 8 і 7».
5 + (8 – 7) =5 + 1 = 6 16 – (4 + 6) = 16 – 10 = 6
17 – (9 – 2) = 17 – 7 = 10 12 – (5 – 4) = 12 – 1 = 11
Співставте відповіді виразів з
дужками і без дужок.
- Що ви скажете?
3. Робота з таблицею «Вирази з дужками».
4. Робота з підручником.
Читання правила на с.46.
Вправляння в читанні виразів.
5. Обчислити вирази коментовано. Завдання 248
V. Фізкультхвилинка.
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
VІ. Повторення і закріплення
вивченого матеріалу.
1. Робота в парах.
Вставити число,
щоб рівності стали правильними. Завдання 249
Взаємоперевірка
робіт.
2. Поставити знаки
«<», «>», «=». Самостійно. Завдання 250
3. Бесіда про
бережливе ставлення до книг.
Робота в групах.
Задача 252
Перша група
Скласти і
розв’язати задачу за першим скороченим записом.
Друга
група
Скласти і
розв’язати задачу за другим скороченим
записом.
Порівняння
розв’язків даних задач.
4. Геометричний
матеріал. Завдання 253
Повторення ознак многокутників.
- Яка з поданих
фігур не є многокутником? Обґрунтувати
відповідь.
VІІ.
Підсумок уроку.
- Що нового
взнали на уроці?
- Який порядок
дій у виразах з дужками?
VІІІ. Домашнє
завдання.
С.47, завдання 254. 255


Немає коментарів:
Дописати коментар